måndag 10 maj 2010

Har haft en lugn och härlig dag hemma med båda barnen. Elvin får ju bara gå på dagis tisdag-torsdag mellan 9.30-14.30. Politiskt beslut, att syskon bara får vara på dagis 15 timmar i veckan när en förälder är hemma. Samma sak gäller om man är arbetslös. Tycker det verkar vara en sniken reform och vissa kommuner, tex Stockholm låter barnen vara 30 timmar. Jag undrar vad man sparar på att inte låta barnen få vara på dagis mer än 15 timmar/vecka.
Nåja, nu är ju inte detta en blogg om politik...


Elvin gungade Vina som njöt för fullt. Hon var tamejtusan tyst i en hel halvtimme och bara satt och filosoferade i gungan när jag gungade henne och Elvin i stereo.

Isen har gått och det är i princip helt öppet utanför oss nu. Jag har ingen aning om det är normalt, sent eller tidigt, så därför tänkte jag att jag skulle notera det här så jag kan jämföra nästa år.

Jag har fått min nya espressomaskin och min nya kvarn och nu kan jag verkligen grotta in mig i kaffets alla hemligheter och mysterier. Jag håller på att bli en riktig nörd, men jävlar vad gott kaffe jag kan göra. Välkomna in på en kopp!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Gud vad härligt! Och gud vad jag känner mig som en frånvarande moster! Jag vill bara hem och kramas med gosungarna, inte plugga massa skit!