torsdag 1 juli 2010

Sommar. Kort och gott.

Jaha, så var det liksom sommar på riktigt igen. Första juli och bygget av carporten har tagit ordentlig fart.

Vina går numera mer än hon kryper, hon stapplar runt inne som ute, faller en hel del, men är vid ganska gott mod. Känns lite som att hon är en något mera nyfiken och orädd ettåring än vad Elvin var, men jag avvaktar ändå ett tag innan jag påstår att de INTE är klonade.

Annars händer inte så mycket. Jag gör gott kaffe, snickrar, tar hand om barn och livet liksom rullar på utan större hinder i vägen. Om en vecka ska vi spela med vårt lilla band ute på Jopikgården på Hindersön så vi repar en hel del. Ser fram emot lite bättre väder och att kunna jobba mer med carporten. Vill liksom få den klar så snabbt som möjligt, helst innan vi åker på fisketripp den 18/7. Imorn kommer farsan och ska hjälpa till med bygget. Då jävlar ska det snickras!

1 kommentar:

farmor sa...

farnabacKul med bloggkontakt igen. Verkar som det ska smakas på lite av varje. Har det redan i åtanke så inget ska hända när hon kommer hit. Här finns ju ett och annat som hon inte stött på hemma tänker jag. Hälsa Elvin att jordgubbarna/smulgubbarna börjar bli röda. Plantorna från Överkalix som han och jag planterade i september -08 har nu kart och ser väldigt fina ut.Längtar efter er och planerar för besöket. Det är ju årets höjdpunkt för mig. Fint att ni får hjälp med bygget. Efter semestern finns ju inte så mycket tid. Har varit hos morfar och tittat på gamla filmer från er barndom, märkligt att det känns så nyligt.
Kram från Farmor