onsdag 9 mars 2011

2010 igen.

Alltså, jag känner att det tarvar en förklaring, vad jag menade med att 2010 var mitt livs bästa år. Jo, av bilden i tidigare inlägg kan man ju utläsa att jag rönt de största framgångarna i min yrkeskarriär under året. Det har faktiskt varit helt osannolikt bra. Jag har vunnit Stora Journalistpriset! Det är är bara en norrbottning som gjort det innan jag och Hasse vann. Vi vann även Kristallen och Prix Europa. Ingen annan svensk journalist har vunnit tre så tunga priser för ett och samma reportage, såvitt jag vet. Jag är grymt stolt, och jag är väldigt glad över att vi vann för ett så bra jobb!

Dessutom var 2010 året då Vina gick från skrikande bebis till charmigt litet barn. Livet blir så mycket mera när vi kan kommunicera och göra roliga saker tillsammans, när man inte ständigt oroar sig för när nästa skriksession ska ta vid.

2010 var året då vi skönjer ett slut på allt jobb med huset, carporten, tomten och trädgården. Visst, det finns en del kvar, men nu känns det som att vi kan börja slappa lite mer. Skönt. Jag lär få äta upp detta av garvade husägare, men det skiter jag i.

På det hela taget kändes 2010 som ett år då vi hittat en bra rytm, en helt okej balans i tillvaron mellan familjeliv, karriär och allt annat.

Inga kommentarer: