onsdag 10 februari 2010

Sjukdomsinferno

Jahapp. Elvin har spräckt båda trumhinnorna och fått penicillin i en vecka nu. Han mår bra och går på dagis, men är fortfarande lite täppt i näsan och hör lite dåligt. Hoppas det går till sig och hoppas att han inte får fler öroninflammationer.

Vina är fortfarande förkyld och hängig, har lite, lite feber och är otroligt gnällig. En läkare har tittat på henne och kan inte se att det är nåt annat än en segdragen förkylning. Jag är skeptisk. Jag klurar på att ge henne några doser av Elvins penicillin och har läst på Fass hur stor dos man skulle kunna ge. Ska klura på det.
Till på köpet har hennes nattsömn blivit fullständigt uppfuckad. Hon vaknar ca en gång i timmen mellan åtta och midnatt. Sen sov hon faktiskt till strax före fem, sen till sex, sen till sju. Vi måste antagligen göra om hela nattkuren en gång till.

Dessutom, som grädde på moset, har jag blivit ordentligt hängig. Har haft feber, halsont och rejäl huvudvärk i tre dagar. Inte likt mig att bli sjuk tre gånger på en vinter. Jag är nog så sakteliga på bättringsvägen, men det går inte snabbt. Sigrid har fått dra ett tungt lass med klängig Vina, rastlös Elvin och sjuk karlslok.

Nästa inlägg får bli roligare.

2 kommentarer:

Anna Ihs sa...

Krya på er och hoppas att inte Sigrid också blir sjuk!

Lina sa...

Ring moster Mia och rådfråga om penicillin till Vina! Hon har ju jobbat på BVC och har rätt bra koll. Man bör nog inte leka med penicillin själv, det kan ge resistenta elakingar i kroppen...