lördag 1 november 2008

Vet inte varför...

... men plötsligt när jag låg i soffan o tittade på vår hostige o snorige son så kände jag att jag skulle vilja skriva. Berätta för mig själv vad jag tänker, ser o gör, ffa allt det som händer med vår underbare son Elvin.

Jag vet, jag är inte ett dugg originell.

Jag har många gånger läst bloggar o forum när Elvin varit sjuk, eller haft en jobbig period. Det kan i bästa fall faktiskt vara givande o lärorikt att läsa hur andra föräldrar resonerat o löst sina besvärliga situationer med sina barn. Jag kommer nog att skriva lite om hur jag o min fru försöker uppfostra Elvin med omtanke o respekt, o hur vi gör o tänker när han är sjuk, om hur det går på dagis o säkert massa mer.

Av nån anledning har jag just nu gott självförtroende som pappa, o jag tänker nog dela med mig lite av de små insikter jag gjort under 3,5 år som pappa. Sen ska vi få barn igen i april om allt går som det ska o då tänkte jag försöka berätta mer om att va pappa till ett spädbarn.

Antagligen kommer inte så många att läsa den här bloggen, men det gör inget, det är oxå en slags drivkraft för mig att tvingas ta tid för reflektion o plita ned lite saker som annars bara går en förbi.

Såja, det var kanske första inläget.

Inga kommentarer: