tisdag 28 april 2009

Sover äntligen

Nu sover lillasyster en stund. Hittills har hon uppvisat samma heta temperament som Elvin gjorde som bebis. Visst, hon är bara 2 dagar gammal, men jag har på känn att det kommer att bli långa månader med vyssjande, gungande, sjungande o massor av skrik. Vi får väl se om jag har rätt. Har påbörjat operation takgunga o hoppas intensivt att jag lyckas få fast den. Efter några månaders frustrerande o svettig kamp köpte vi en takgunga åt Elvin o våra liv vände o blev så mycket mera uthärdligt. Jag tror den kommer återanvändas.

Måste medge att jag känner mig lite valhänt när jag ska ta hand om en skrikande bebis. Jag har famn, värme, vyssjande, sång o lillfinger att erbjuda, men jag saknar det viktigaste för henne just nu: Bröst!

3 kommentarer:

Anna Ihs sa...

Hej! vad kul att du också har en blogg! och grattis igen till lillflickan, vilken sötnos. Ser fram emot att få träffa henne, och dig, Sigrid och Elvin också såklart. Jakob pratar ofta om Elvin i olika sammanhang :-)
Kram Anna

farmor sa...

Vilken "sötis"!
Storebror verkar väldigt glad, äkta glädje och stolthet läser jag i hans ögon.
Jag minns hur du låg och "knöstade" och höll mig vaken när du inte var riktigt till freds.
Pappa sov men inte den hormonomställda mamman som var beredd varje minut.(För exakt 35 år sedan)
Mormor blev såå glad när jag berättade att ni fått en liten flicka och utropade ett tydligt "oooh"! Hon förstår i allafall. Visa gärna mera bilder så kan jag visa mormor och morfar till helgen.
Kramar från farmor i Kramfors till er alla!

Zara C sa...

Har du sett Meet the Fockers 2? När de åker med husbil ner till miami? Iaf så hade Robert de Niro en intressant lösning på det där bröst problemet...he he...Förresten, vilken fin liten tjej ni fått! Ciao!