torsdag 30 april 2009

PKU

Idag har vi varit på kontroll på Sunderby sjukhus. Det är standard då man åker hem så tidigt från BB. Allt är normalt, hon hör, o hon har inte gått ned för mkt i vikt. Sen vet jag inte vad mer läkaren kollade. Hon svischade in, böjde lite i benen, tittade i ögonen o inte ens jag hann med att fråga VAD hon kontrollerade.

Sen skulle man ju ta de där PKU-testet. Vi fick veta att testet analyseras o man letar efter vissa sjukdomar som det kan va bra att upptäcka tidigt. Så vi lät dem ta blodprovet, men jag är mkt skeptisk till att det ska lagras i en blodbank. Jag har fått nog av alla register, databaser, övervakningskameror, Ipred o allt vad det heter. Jag vill vara fri, inte övervakad. Min dotter ska inte hamna i ett bioregister som KAN tas över av makter som inte vill oss gott. Elvin ska oxå avregistreras. Iaf om jag får bestämma.

Detta är ett statement.

Inga kommentarer: