söndag 18 april 2010

Cykla, bada och läsa

Nu händer det grejer i ett kör. Elvin cyklade riktigt bra ikväll och klarade nog hundra meter alldeles själv. Klart det är vingligt och säkrast om vi följer efter och räddar upp situationerna ibland, men det var riktigt kul att se utvecklingen. Till sommaren kommer vi kunna se honom flängandes själv på cykeln!

Dessutom har han börjat läsa sin första bok. En bok med versaler och korta enkla meningar. De är hur häftigt som helst att höra honom ljuda fram orden. Klart det blir fel ibland, särskilt om det är konstiga stavningar av relativt enkla ord, som "och" eller "mycket".

Idag har vi varit på äventyrsbadet i Boden och hade riktigt mysigt med familjen Metsävainio. Vina var hur cool som helst och gillade verkligen att kunna gå runt i barnbassängen och hålla i kanten och leka med en vattenstråle. Elvin älskar att åka vattenrutschkanorna med mig eller Sigrid.

Men det var jävligt irriterande att det var så skitigt överallt där. Sandigt och grusigt i skåpen och på golven i omklädningsrummet, slabbigt och kladdigt i fiket där de serverade riktigt dålig mat och dessutom var det luddigt och sandigt i poolerna. Jag sa till en ur personalen vad jag tyckte och hon sa att städerskorna var lediga på söndagar. Hur i helvete är det möjligt? Vi har fär starka fackförbund i det här landet ;)

Känner mig som en grinig överklassgubbe, men jag tycker man kan förvänta sig god service och rent och snyggt i ett badhus när man betalar 200 spänn för att vara där och 150 kronor på mat.

Jaja, en bra dag och kväll hursomhelst. Nu ska jag kolla på fight!!

Inga kommentarer: