fredag 16 april 2010

Cykla och gå.

Elvin håller som bäst på att bemästra cyklingen men han har en hel del träning kvar, även om han faktiskt klarat nån meter utan att vi håller i pinnen.

Vina är faktiskt inte så långt ifrån att börja gå. Hon har helt hoppat över krypstadiet och går runt väggar och möbler för fullt. Igår tog hon ett par stapplande steg innan hon ramlade i Sigrids famn. Hur medvetna de stegen var kan man nog diskutera, men dock, hon tog några steg på egen hand.

Tror ändå att det är ett tag kvar innan hon fattar modet att försöka gå ordentligt. Hon letar hela tiden efter något eller någon att hålla i och är ju en försiktig madame, så vi får nog vänta lite.

Idag har vi varit på Leos lekland med Liam, Leia och Finn och deras mammor. Här ser ni Vina när hon klänger sig fast i näten och traskar på...

Har överlevt de första två veckornas pappaledighet och det går riktigt bra. Jag ser till att hålla mig sysselsatt med ett par hushållsbestyr varje dag så att man har nåt att göra och jag är ruskigt bra på att lata mig när Vina sover på förmiddagen. Recept som funkar för mig.

Vina är betydligt mer harmonisk nu är tidigare, hon är frisk, har blivit lite mognare och har kunnat börja röra sig lite själv. Vi myser.

1 kommentar:

farmor sa...

Nu är det två månader sedan vi träffades senast. Tiden har gått så fort och jag längtar att få se allt nytt som händer med barnbarnen. Tur att man har bloggen i allafall. Får nog sikta på Kristehimmelsfärdshelgen 13 maj. Tänk om ni skulle komma ner till oss då? Det kan vara jättefint i torpet vid den tidpunkten. Fundera på saken.