torsdag 8 april 2010

Elvin fem år

Ja må han leva uti hundrade år!
Tänk att det nu gått mer än fem år sedan lille Jeje kom ut skrikandes till denna värld. Mycket har hänt och jag kommer inte ens ihåg hur mitt liv såg ut innan han föddes.

Han firade först födelsedagen hemma på lördagen och fick en stor polisstation i Lego av oss på morgonen, och det tyckte han var kul, tills farfar och Solveig kom med TITANIUM COMMAND RIG. The Power miner, den största och coolaste i serien. Han blev överlycklig och har faktiskt lekt mycket med den sedan dess. Han är helt fenomenal på att följa ritningarna och knåpa ihop modeller som egentligen är avsedda för 9-14 åringar. Jag väntar på att hans kreativitet skall kicka in och han börjar bygga fritt. Men det lär ta ett tag. Han gillar ordning och reda. Kommer inte från mig...

På söndagen hade han och Liam ett gemensamt kalas för sina dagiskompisar. Liam fyller år bara några dagar innan Elvin så vi och de tyckte det kunde va en rolig grej at göra nåt tillsammans. Det kom åtta barn och det var ett herrans liv i ett par timmar. Vi hade kalaset hemma hos Liam och hjälptes åt med förberedelser. Jag tror att alla som kom hade kul, men födelsedagsbarnen såg ändå måttligt roade ut, de ville mest pyssla på som de alltid gör tillsammans.

Inga kommentarer: