söndag 23 augusti 2009

Är sommaren slut?

Slutet av augusti, då är sommaren i Luleå helt klart på väg mot sitt slut. Ljuset är annorlunda, klar luft, fuktigt på morgonen o träden börjar så smått få en annan färg.
Det har varit en härlig sommar ändå, jättefint väder, sköna små promenader i vackra Svartöstan, har sett Vina växa från okontrollerbar skrikbebis till mysig jollerunge (om än fortfarande krävande).

Elvin har börjat dagis igen, jag jobbar som en gnu o rutinerna kommer plats igen. På det hela taget finns inget att klaga på. Faktiskt.

Den här bloggen startade jag för att tvingas reflektera o plita ned hur jag upplever livet, o en sådan här morgon känns det skönt att konstatera att vi lever ett underbart liv. I ett globalt perspektiv alldeles otroligt privilegierat. Jag ska inte klaga när man måste stiga upp klockan sex en söndagmorgon, jag får ju trots allt vara med Vina, se hur daggen så sakteliga försvinner från gräsmattan, blicka ut över den stilla fjärden o dricka kaffe o lyssna på Lily Allen framför datorn när Vina tagit morgonluren. Nu kom Elvin ned o la sig i soffan o sträcker ut sin taniga, spänstiga kropp... God morgon allesamman!

4 kommentarer:

Kristin sa...

God morgon! Det låter alldeles underbart härligt! Jag har också haft en skön morgon för mig själv. Alltid mysigt att strosa runt i morgonrock o "bara vara". Nu vaknade K och kom ut i köket och sträckte på sig (inte lika tanig och spänstig som E :o)) Hälsa familjen o ha en skön dag!

Anonym sa...

Så intressant och kul att läsa dina inlägg Niklas!
Visst kankse Vina har lite släktdrag av gammelfarfar Bengt, men jag tycker ögonen blir allt mer lika systerysters. Vad är det för gul grunka Vina sitter i/på? Är det en potta eller någon nymodig babyattiralj? Och så stor hon ser ut!
Kram/ Ellen

Niklas sa...

Den gula grunkan är en bumbo, en slags sittstol för bebisar. Väldigt praktisk!!

Unknown sa...

Men alltså jag tror jag dör så sjukt söt som hon är! Håller ni inte på att krama ihjäl ongstackarn? Jag vet inte vad jag ska säga om vem hon liknar. Däremot tyckte jag att Elvin såg ut väldigt lik far sin på någon av de senaste bilderna. Ibland ser han så himla vuxen ut.