torsdag 27 augusti 2009

Vina badar o sen skriker hon!

Ikväll fick Vina ta ett skönt bad med mamma Sigrid o storebror. Hon verkar gilla vatten o blir så där roligt förvånad då hon märker hur det stänker när hon viftar sina små knubbarmar i vattnet.

Sen vete fan vad som hände. Jag tog upp henne, torkade henne o skulle sätta på body o lugnt sussa henne i gungan. Men det gick åt helvete. Hon skrek högt när jag torkade henne, högre när jag tog på henne bodyn o allra jävla högst när jag skulle gunga. Det var sånt där skrik som skär i öronen, högt o skrälligt så det sprakar i trumhinnorna. Jag svettas, blir förbannad o självklart ingen lugnande faktor för Vina, försöker proppa i tutten samtidigt som hon vrålar. Hur lyckat kan det bli?

Jag fick ta upp henne o dansa runt till Dixie Chicks för att få ett slut på eländet. Sen gick det lättare att lägga henne igen, men hon sov ytligt o vaknade när jag rest mig upp för att dricka lite o då gav jag upp! Det fick bli mänsklig tutte för henne. Sen gick allt som smort.

2 kommentarer:

farmor sa...

Kan förklaringen vara att hon ville bada mer???? Roligt att höra ljuden och rösterna på barnen, men längtan kommer över mig och jag undrar om jag eller vi kan komma upp helgen 11-13 sptember.Passar det er? Saftar och skördar just nu men då borde det vara avslutat.
Kram från Farmor

Niklas sa...

Passar utmärkt!
Välkomna!

Nej, jag tror inte det är att hon vill bada mer. Hon skriker liksom inte på det arga sättet. Men kanske...