söndag 6 september 2009

Lika som bär

Vet inte om de rent utseendemässigt är så lika. Ibland ser jag bebisen Elvin när jag tittar på Vina, en annan gång kan jag bara se farfar Bengt i henne.
Men de är verkligen lika till temperament, humör, kynne eller mentalitet om man så vill.

Jag känner igen precis allt som Vina gör, hur hon inte ville annat än att skrika sina första månader, till signaler när hon är trött. Båda kräver ständig närvaro av oss, som sällskap, underhållning eller trygghet. Ingen av dem har kunnat ligga för sig själv o jollra nån längre stund, o ingen har kunnat somna utan massor av hjälp.

Jag ser tydligt i Elvin som fyraåring samma egenskaper han hade som bebis, fast subtilare, mer förfinat o utvecklat. Det ska bli mycket spännande att se om Vina bibehåller sina egenskaper eller om miljö är så mycket starkare än arv hos henne.

1 kommentar:

farmor sa...

Som du vet ser jag samma utseendemässiga likheter som du. I övrigt bådar beteendet gott om hon är lik Elvin. Blir hon lika receptiv och behändig som Elvin är det bara att gratulera oss alla som får vara i deras närhet.
Kram från Farmor