onsdag 18 november 2009

Sömndemonerna skall utdrivas

Vina sover inte bra på nätterna. Inte alls bra. Egentligen har ju sömnen varit ett problem för henne hela livet o vi har kämpat med olika tekniker ända sedan hon föddes. Nu har vi bestämt oss för att sätta hårt mot hårt på natten. Hon ska inte plockas upp o amma förrän tidigast 06.00.

Igår natt valde jag att vaka mellan 01-06 för att snabbt kunna springa in o buffa henne till sömns när hon vaknar till. Ibland går det ganska fort att söva om henne, o ibland får man hålla på riktigt länge o jag tycker det blir lättare att stå ut om jag inte väcks hela tiden utan är vaken o redo. Det känns liksom inte lika grymt.
Hittills har ju Sigrid tagit nattpassen o det har såklart varit oerhört påfrestande att inte få mer än max två timmars sömn i stöten.

Natten till idag sövde jag om henne inte mindre än tio gånger mellan 23-06. Fatta! Ungen vaknar mer än en gång i timmen...

Inatt går det bättre. So far har hon bara vaknat tre gånger sedan hon somnade halv åtta, o nu är klockan halv fem. Jag har sovit mellan 23-02.30. Igår natt sov jag mellan 23-01 o mellan 06.30-09.00. Börjar bli lite seg i kolan! Men om vi kan få Vina att sova ut på nätterna är jag beredd att vaka många nätter till. Tror jag.

2 kommentarer:

farmor sa...

Jag hoppas ni är på rätt väg. Experterna är ju ganska eniga om att man ska bryta ett mönster på ett tydligt sätt.
Försök stå ut några nätter till så ska ni se att ngt händer.
Du har väl komp att ta ut ??
Kram
Farmor

Niklas sa...

Jag är ledig hela denna vecka o kanske lite nästa vecka. Vi är konsekventa o motiverade!