onsdag 14 oktober 2009

Idag är det ibland, pappa!

Ikväll har det varit en riktig myskväll faktiskt. Sigrid sövde Vina lugnt o stilla klockan sju o åkte till en kompis. Nu har hon sovit 2,5 timmar utan att vakna, trots att hon är förkyld o gnällig.

När Sigrid åkt fråga jag Elvin om vi skulle ha en myskväll o då sa han: Pappa, vet du, idag är det ibland. Å när det är ibland så får man ta på sig pyjamasen o ta ned täcket i soffan där nere!

Absolut! Idag är det ibland, o vi kan se på en film om du vill, sa jag!

Så nu har vi myst i soffan o kollat på Wall-E, ätit kräm o mjölk o sen läst bok. Han somnade som en stock när vi var klara!

Jag kan verkligen uppskatta en sån här lugn o mysig kväll efter några jobbiga, o ffa när jag stigit upp 06.00 för att åka o spela lite veteranhockey. Nu är jag duktigt trött. I säng, kolla lite på TV i datorn, lights out!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Myyyyys! Kan inte ongen komma hit ibland?

Niklas sa...

Det kan vi säkert ordna nån gång. Om nåt år kanske man kan skicka honom på bussen med nån bussvärd eller nåt...

Anonym sa...

Eller med snäll flygvärdinna till Stockholm :)
Hos mostrarna är det alltid ibland.
Kram på er/
Ellen

farmor sa...

Skönt att läsa att det finns myskvällar också. Än en gång tack för att du tog dig tid och orkade komma ner till firandet. Hälsa Elvin att jag tycker han är duktig som orkar åka bil så långt. Olle uppskattade också sällskapet på tu man hand i torpet.
Kram på er från Farmor