måndag 12 oktober 2009

Temperament!

Det finns absolut iiinget som kan trigga mig så mycket som när Vina inte vill somna. Jag går in lugnt o intalar mig själv att hon somnar ju ändå förr eller senare. Andas lugnt. Buffa, ramsa gunga. Å hon lugnar sig, jag släpper o vill att hon liksom ska somna av sig själv, inte med hjälp. Men nä, hon stånkar upp direkt. Samma sak en gång till, buffa o ramsa. Hon lugnar sig, men inte fan somnar hon. Blodtrycket ökar, buffa vidare, försök andas lugnt. I helvete att hon somnar!!!! Jag ger upp, innan jag måste skrika högt.

Jag höll på i över en timme, med ett jävla ramsande, buffande o gungande. Hur fucking svårt kan det va för en dödstrött unge att somna!! Jag blir galen!!!!!

Sammanlagt har jag o Sigrid i olika omgångar, med lite olika knep, försökt söva ungen i mer än två timmar. Hon somnade en stund i gungan men vaknade två gånger på kort tid o andra gången gick de inte att söva om henne.

Sigrid fick ta över... Just nu är det tyst. Jag andas...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fan vad duktiga ni är! Inte har jag någon aning om vad man kan göra, men ibland tror jag att ni bara måste ta er tid att berömma er själva lite. Vilket tålamod ni har! Så ni kämpar på!

farmor sa...

Jag påminner mig hur trötta vi var när Kricko höll oss vakna på nätterna för att han vägrade acceptera att det var slut på smuttandet på nätterna. Då var han 8 månader och jag blev bara arg när mormor försökte ta över en natt då vi var i Krånge på jullovet. Vi fick strax efteråt ngt sömnmedel(theralen???)som vi använde en gång, därefter vände det och han sov. Hur gammal var Elvin när ni lämnade honom att sova själv?
Förstår hur du/ni känner det ang. Anna W, men ... är det inte värt att pröva? Tänk om tystnad i rummet och ligga på mage ändå kan funka den här gången också?
Jag tänker på er och vågar inte ringa då jag kanske stör i läggandet.
Kram från Farmor

Niklas sa...

Med Elvin strulade vi på till han var en bra bit över året innan vi fick riktig ordning. Så kommer det INTE bli denna gång. Snart ska vi ta tag i en konsekvent plan. Får se hur den utformas...

Jessica sa...

Kämpa på Niklas!
Jag SHN'ade vår son, efter 6.5 sömlösa månader fick jag nog.
Men dottern nu körde jag AW, men det som heter "Standardmodell", inte en kur utan förhållningssätt.

Så kämpa, ni kommer dit!
Sen vet jag inte om ni har hittat till AW's forum, där finns tips att hämta, om man vill så klart!

Allt gott till er!