torsdag 30 juli 2009

Daddy of the year

Hoppas alla förstår att rubriken inte är allvarligt menad, men vissa dagar känner man sig ändå ganska nöjd som pappa.

Idag har jag o Elvin åkt till morfar o plockat jordgubbar o vi handlade på vägen hem. Sigrid är förkyld så jag tog Vina i bärsele en stund medan hon o Elvin gick ned till stranden o mös. Jag passade på att rensa jordgubbar o förbereda syltkok med Vina på magen. Sen sövde jag henne i gungan o fick mig själv en kort powernap i soffan. När hon vaknade efter sina vanliga 20-30 minuter var det dags att laga mat. Medan jag kokade tomatsås o stekte köttfärs satt Vina i babysittern bredvid spisen. Det gick hur bra som helst.

Om en stund ska jag o Elvin ta cykeln ned på stan o testa tivolit! Vilken dag! Jag glömde förresten säga att jag matat Vina med flaskan idag för första gången på hur länge som helst o det funkade perfekt! Ibland funkar det mesta helt enkelt o det är skönt att skriva ned o påminna sig om det andra dagar när det mesta bara ballar ur!!

1 kommentar:

farmor sa...

Äntligen en liten rapport på bloggen! Du vet inte hur roligt det är för mig att följa er i ord och bild på det här sättet. Tremånadersgränsen verkar stämma av dagens händelser att döma.
Tips till syltkokaren: det blir så fin sylt av särskilt "syltsocker", men det kanske du vet. Visst finns det konserveringsmedel i det, men det är det ju i köpt sylt också. Tänk att du kan känna dig stolt över vardagliga "husmoderssysslor"
Det gläder mig då det förr var det enda som kvinnor kunde bli bekräftade för.

Ni verkar ha finaste vädret, jag hoppas på blåbärsplockarväder i helgen men väderspåmännen är inte överens kan lika gärna bli bokläsarväder också.
Kram till er alla från farmor