söndag 3 maj 2009

Frukost

Sitter o läser DN vid köksbordet o blickar då o då ut över den ruttnande isen på Bottenviken. Isrännan som de ståtliga isbrytarna patrullerar hela vintern blir bredare o bredare o istäcket blir mörkare o mörkare.

Igår såg jag faktiskt att syrenerna så smått börjat knoppas o nu är all snö borta från gräsmattan. Jag o Elvin ska kratta den så fort han blivit frisk. Jag har lovat att vänta med det så han kan vara med. Hostan sitter fortfarande djupt o jag tror han har lite feber kvar, men han är betydligt piggare idag så jag måste försöka hitta på nåt lagom kul att göra med honom.

Vina verkar ha sovit större delen av natten. Jag har då inte vaknat av några skrik. Igår kväll blev det mycket bärande i bärsjalen. Jag står framför radion i burspråksfönstret, vrider på ganska hög volym med brus o gungar fram o tillbaka med överkroppen. Då blir hon oftast lugn snabbt o smådåsar o nickar till lite. Då kan man byta till gungstolen en stund o se på lite TV innan hon knystar o stånkar o vill ha mat igen. Så där får man hålla på.

Elvin kanske skulle orka leka på uteplatsen med lite bilar o grejer så kanske jag kan lägga lite steplattor bredvid. Vi får se.

Inga kommentarer: