söndag 17 maj 2009

Underbara sena vår















Igår var en sån där fantastisk, vindstilla, klar o krispig vårdag i norra Sverige. Elvin lekte ute större delen av dagen, med Liam såklart. De var nere vid vattnet o kastade stenar o fiskade med sina pinnar, letade insekter att lägga i burken med förstoringsglas o lät fantasierna skena. Än var det hajar i Stilla havet de såg eller krokodiler. Ibland är det synd att det bara finns mört o annan småfisk i vattnet utanför....

Vina hade en lugn o bra dag. Vi turades om att bära henne o hon kinkade väldigt lite faktiskt. Skönt efter en tung fredagkväll.

Familjen Grane Sandberg kom med Pizza o Elvin o Love lekte på med bilar o tågbana. Nån riktig schlagerkväll belv det inte, Sampan o Camilla är i full sjå med renovering av nya lägenheten de flyttar till nästa vecka, så de loggade ut vid 9-tiden. Elvin somnade strax efter o jag o Sigrid kunde kolla lite förstrött på spektaklet som inte lämnade några som helst bestående intryck.

Vina har en liten lätt förkylning verkar det som. Hon har lite svårt att andas genom näsan, vilket givetvis försvårar amningen, så hon sov lite oroligt. Jag gick upp med henne vid sjutiden, tog henne i bärsjal på en liten promenad i morgonsolen o hon somnade på en gång. Medan hon sen låg i takgungan o sov kunde jag o Elvin mysa i soffan o se på lite TV.

Vina vaknade vid 9 igen o var hungrig. Slut på Sigrids sovmorgon. Jag o Elvin käkade frukost ute på altanen o jag kunde faktiskt läsa nästan hela DN. Fantastiskt, det finns underbara stunder, man måste vårda i sitt minne!

Inga kommentarer: