onsdag 20 maj 2009

Jobba halvtid

Vi har resonerat lite fram o tillbaka o kommit fram till att jag ska jobba halvtid fram till semestern vid midsommar. Det känns helt rätt att vara tillsammans mer när Vina är pytteliten o hela familjen är i en omställningsfas. Vi får mer tid med Elvin som bara får vara 15 timmar/vecka på dagis, mer tid för varandra o mer tid för mig med Vina.

Jag kommer ta ut halva dagar föräldrapenning på Elvin o Sigrid tar ut hel föräldrapenning på Vina, plus halvtidslön för mig. Det borde inte bli några större ekonomiska bekymmer, dessutom är det ju för så kort tid.

Jag vet inte så mycket om hur andra familjer tänker om att göra så, o jag har ingen uppfattning om hur andra borde göra, vi bara känner att det är helt rätt för oss. Har man ekonomisk möjlighet finns det ju egentligen inte så mycket att tveka för.

Inga kommentarer: