söndag 3 maj 2009

Generationer

Morfar blev 91 år igår den 2/5. Stort grattis!
Tänk vad han o de andra i hans generation varit med om. Hur Sverige i princip förvandlades från ett jord- o skogsbrukssamhälle, som han själv i allra högsta grad varit del av under hela sitt liv, till ett industrisamhälle o numera vidare till ett tjänstesamhälle eller kanske informationssamhälle. Det vette fan om någon framtida eller föregående generation varit eller kommer att vara med om så stora förändringar under sin livstid!

Mormor o morfar har fyra barn, åtta barnbarn, o fyra barnbarnsbarn. Det kommer inte jag att ha när jag är 91, om jag någonsin blir det. Jag kommer nog ha fler datorer, mackapärer o molijoxer än han, där vinner jag, for what it's worth!

1 kommentar:

farmor sa...

Roligt att du kunde använda bilden på morfar.
Han satt med oss i trädgården när vi som vanligt hade ngt trevligt avkopplande för händer. Bla dassreparationen och planteringsarbete. Jordgubbsplantorna från Överkalix som Elvin och jag satte i höstas verkar ha klarat sig ganska bra i den snörika vintern liksom blomsterlökarna som vi grävde ner tillsammans.
Härligt att få tillbringa en lång helg i strålande väder det var ganska längesen kändes det som. Tänkte på er många gånger när jag visste att Elvin inte mådde bra. Nu har det snart gått två månader sen vi sågs senast och då gör sig längtan alltmer påmind.
Kram på er alla!