lördag 2 maj 2009

Hon sover på natten

Det är ju faktiskt nåt som hittills funkar ganska bra, o något som definitivt gör att man kan behålla sinnesron själv under jobbiga dagar.

Idag har vi badat Vina för första gången. Hon har alltså vältrat runt i en vecka utan att bada! Vet inte riktigt vad vetenskapen säger om detta, men jag har för mig att det finns poänger med att inte bada på en gång de kommer ut iaf. Tror att de ökar barnets resistens mot allergier, men jag kan va ute o cykla här. Fast återigen lutar jag mig mot lite traditionellt tänkande. Inte fan doppade man ungarna det första man gjorde på grottmänniskornas tid? Inte var de allergiska heller, det kan jag inte tro.

Elvin har feber o är allmänt hängig. Det bir mycket TV o film för hans del. Han verkar som lite låg o betraktar liksom lite brådmoget hur vi struttar runt o försöker lugna Vina. Vet inte om han känner av nån syskonblues eller om han bara är lite sjuk o slö. Han ser som lite moloken ut ändå.

Så där, det här inlägget gick att skriva med Vina sovandes i bärsjalen...

Inga kommentarer: