fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Idag har jag o Elvin varit på utflykt till Hägnan, ett sorts miniskansen i Gammelstad. Vi åkte dit med Elvins dagiskompis o hans familj. Det blev bara en kortare utflykt med lite varmkorv o kaffe. Djuren som brukar finnas i de små hagarna var folkskygga o det var en gogiljon människor där.

Sen grillade vi hemma hos oss o det blev en underbart god fäskfilé som marinerats med limeskal, rosépeppar, vitlök, honung o soya. Till det gjorde vi en cous-coussallad med fetaost, avocado o diverse grönsaker, o självklart nybakat bröd o en mustig tsatziki. Min gode vän sedan snart 30 år o hans familj var här o barnen kollade på dinosauriefilm o lekte o hade myskväll som Elvin kallar det. De åkte hem vid sjutiden o nu badar Sigrid o Vina. Snart dags att lägga Elvin. Tänk om Vina skulle kunna somna före midnatt så jag o Sigrid fick en stund för oss själva . Men det är nog att hoppas för mycket.

Glad midsommar allihop!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, mat mat mat! Jag och Jonathan kommer upp till norr den åttonde augusti, får vi käka hos er någon dag? Grilla och bada barn, c'est la vie!

Niklas sa...

När är oerhört varmt välkomna! Klart vi grillar. Bad kan jag däremot inte garantera här vid polcirkeln :(

sofie sa...

För att enklare följa din blogg så följer jag nu den numera via bloglovin!
ha en bra dag :)