måndag 8 juni 2009

Precisering

Jag läste igenom mitt förra inlägg o insåg att jag var lite väl hätsk. Självklart finns det massor med föräldrar o experter som vet så mycket mer än vad vi gör o jag tar tacksamt emot väl genomtänkta råd från alla.

Det är bara det att många liksom känner sig manade att komma med enkla tips som tyvärr nästan kan kännas som ett litet underkännande av oss som föräldrar. Det är ju känsligt det där. Kanske är det jag som har taggarna utåt o borde vara mer öppen mot alla som ju faktiskt bara bryr sig o vill väl, men kanske ska oxå de som vill ge enkla tips bara lyssna o läsa istället. Har man inte något verkligen genomtänkt, kanske av egen erfarnehet, så hjälper det inte att ge simpla tips. Tvärtom, det känns bara irriterande, som om vi inte redan tänkt på det.

Jag vet inte, ni får ta det som det är. Tycker ni jag är en von obenkille med näsan i vädret som tror jag vet bäst själv, så ta det som det. Men jag försöker bara vara öppen med vad jag upplever o tänker, o hoppas på förståelse i en pressad situation. Men som sagt, jag tar faktiskt tacksamt emot genomtänkta råd o tips i en svår situation.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,först måste jag säga att det är så intressant att läsa dina inlägg....och vilka fina bilder på barnen. Jag har nyligen läst artiklar här i Australien där man föreslår att färgämnen (främst 102) och konserveringsmedel (282)kan göra spädbarn rastlösa och irriterade, om mamman äter mat som innehåller dessa när hon ammar.Har försökt hitta svensk information. om detta men har inte lyckats. Hälsningar ifrån Sigrids faster Eva-Karin m. fam i Australien.

Niklas sa...

Hej! Kul att du läser!
Intressant information om färgämnen. Har du nån länk till det du läst?
Hälsa familjen!
/Niklas

Anonym sa...

Hej, jag hittade en artikel här

www.breastfeeding.asn.au/bfinfo/restless.html

Försökte hitta orginal artikeln som hon skrev 2001, men det gick inte.

Jag sökte ´restless babies´och fick väldigt många resultat.
Vill du ha mer info kan du maila mig, jag tror att Sigrid har min e-mail adress.
E-K